Processing Nedir


          GERİ KALDIĞIMIZ BİR DİĞER KONU PROCESSİNG

       Herkese merhabalar. Bloguma uzun zamandır yazmamam içimde bir yaradan başka bir şey değil. Bunun için sayfalarca bahanem olsa da kendime kızmaktan vazgeçemiyorum. Sınav dönemine girmeden bloguma bir yazı yazı gönlümü rahatlatmak istedim. Uzun süre yazı girmeme rağmen bloguma 600 küsür kere bakılması çok hoşuma gitti. Blog yazmanın önemiyle ilgili şu yazıyı okumanızı tavsiye ederim. Umarım yazdığım ve yazacağım yazılar yararlı olur.

       Bu yazımda uzun zamandır değinmek istediğim konu olan Processing'ten bahsedeceğim.



       Processing özellikle programlamaya yeni başlamış insanların kullanabileceği bir tümleşik geliştirme ortamıdır(IDE). Bu IDE kolay bir şekilde programlamayı öğretirken aynı kolaylıkla zengin görsellikler yaratmaya yardımcı oluyor.Processing JAVA tabanlı olup 2001 yılında başlatılan bir projedir. Peki Processing'i nasıl edinebiliriz ve öğrenebiliriz?

       Öncelikle Processing open-source(açık kaynaklı) bir yazılım. Ücretsiz olarak buradan indirebilirsiniz.Gene aynı sitenin tutorial kısmıda sizin Processing adına kafanızda bir şeyler oluşturmak yeterli olacaktır. Bununla yeterli kalmamınızı ve File>>Examples menüsünde tek tek her örneğe bakmanızı tavsiye ederim. Eminim ki ilgi alanınıza uygun birçok şey bulacaksınız.

       Ayrıca ufak bir paragrafta bahsetmek istediğim konu ; Processing Java tabanlı olduğu için Android sistemleri desteklemektedir. Yani Processing'i Android modu kullanarak Android uygulamalar geliştirebilirsiniz. Aklımda bununla ilgili yaz dönemine ayırdığım bir tetris oyunu var. "Android markete bir şey sunacağına git bir piyango bileti al" diyenler olsa da bunu sadece istediğim ve eğleneceğim düşündüğümden yapacağım.
 
       Processing konusunda Türkçe kaynak sıkıntısı çekilmektedir. Bunun nedenini araştırıp geliştirmemize veya öğrendiğimiz yaymamıza bağlıyorum. Arduino kitabının yazarı Çoşkun Taşdemir'in (geri kaldığımız Arduino'yu Türkiye'ye yayan eli öpülesi insan) yazısını buradan okuyabilirsiniz.

       Dediğim gibi Türkçe kaynak sıkıntısı olduğundan bende kendimce bir şeyler yazmak istedim. Processing'i ilk açtığınızda Arduino kullanan,gören,bilen insanların fark edeceği şey arayüzler arası benzerlik olacaktır. Bunun sebebi Arduino'nun Processing temel alarak oluşturulmasıdır. Ben Processing'i Arduino sayesinde keşfettim. Bunu bir projede görmedim. Arduino IDE açılırken "based on Processing..." yazısını okuyunca doktor bu ne dedim. O andan sonra kendimi tutamadım Processing araştırmaktan ve etrafıma yaymaya çalıştım. Özellikle Arduino kullanan arkadaşlarımdan olumlu tepkiler aldım. Aşağıdaki resimde iki arayüz arası benzerlikleri rahatça görebilirsiniz.

        Beni tanıyan insanlar robotiğe ve otonom sistemlere olan ilgimi bilirler. Processing ne alaka diye gelmiş olabilir akıllarına. Bunu şöyle cevaplamak isterim. Örneğin bir robot yaptınız. Otonom olarak projeyeuygun bir şekilde hareket ediyor. Bunu bu şekilde sergileyince bana hep bir şeyler eksik kalıyor gibi gelmekte. Ancak robot mikrodenetleyicisindeki veriyi bilgisayar ekranına aktarsa bir modül ile daha hoş olur düşüncesindeyim. Lakin bunu kuru kuru ekranda veriler geçerek değil de daha süslü olması gerekli tabi. Bunun için C# gibi bir ağır dili öğrenmek benim gözümü korkutuyordu. İşte tam bu soruna Processing çare oldu. Bu sene ODTÜ Robot Günlerinde ve katılacağımız diğer robot yarışmalarında Processing ile görsel olarak da insanlara bir şeyler sergileyen robotla katılacağım.
       Bundan sonraki yazılarımda Processing'e devam edebilirim. Umarım faydalı olur. Her türlü eleştirilerinizi iletir iseniz sevinirim. Bol bol Open-Source'lü günler dilerim.
                                                                                       Gürkan YARAR

3 yorum: (+add yours?)

mvolkanaslan dedi ki...

Merhaba Dostum, Güzel yazı olmuş ellerine sağlık. PC-Robot veya PC-Makina etkileşimi günümüzde gerçekten önemli bu çalışmalarını destekliyorum. Processing de bunu herkesin rahatlıkla yapabileceği güzel bir ortam. Gayet kullanışlı eminim. C# da öyle dediğin gibi ağır bir dil değil ki zaten C++ ağırlıklı. Görsen rahatlıkla yaparsın ;) Yazılarının devamını bekliyoruz. Senden öğreniceğimiz çok şey var Processingle ilgili. Kolay gelsin :)

aykutkugu dedi ki...

teşekkür ederim,

Unknown dedi ki...

mimar sinan güzel sanatlar üniversitesi grafik tasarımı okuyorum, processing ile etkileşimli pattern final ödevine tabii yim. Derslere girmediğimden arkadaşlarımın yaptığı uhrevi işlere tav oldum&anlamadım. Taki seni görünceye kadar Gürkan, harika adamsın, hayatımı kurtardın. Teşekkür ederim , umarım bu yorumu okursun...

Yorum Gönder