Hello World

Hello World le başladım çünkü alışkanlık oldu sanırım.Tanıtmak lazım tabi önce.Adım Gürkan. Karadeniz Teknik Üniversitesi(KTÜ) Elektrik-Elektronik Mühendisliği öğrencisiyim.
İstediğim üniversite olmasa da istediğim bölümdeyim.Okul derslerinin teoriye aşırı kaçması her öğrenci gibi beni de sıkmaktadır. Lakin okul derslerinin çalışma hayatımda bana büyük ölçüde destek vermeyeceğini anladım. Bu yüzden 1.sınıfın sonundan itibaren kendimi bölümüm üzerine geliştirmeye başladım.

Öncelikle yazılım dilleri üzerinde yoğunlaştım. Okulda aldığım C/C++ derslerini yeterli görmediğimden ilk önce C++ dan başladım. Yaptığım hesap makinesi arayüzünden gururlanmıştım. Daha sonra diğer programlama dillerine baktım ve birbirlerinden farklarını,artılarını ve eksilerini, kendimce anlamaya çalıştım. Pyhton dili hala favorim ama değişebilir diye düşünüyorum. An itibariyle JAVA çalışıyorum. Amacım JAVA ile iyice haşır neşir olduktan sonra Android'e geçmek.Aklımda başlangıç için bir iki proje var.
Yazılım konusunda kendimi hiç yeterli görmesem de artık bu yazılım bilgimi elektronik ortama nasıl aktaracağımı araştırdım ve PIC üzerinde çalışmaya başladım. Bu çalışmam bir haftayı aşmadı çünkü Arduino ile tanıştım.
Arduino bir devre kartı olup bence gömülü sistemler üzerinde çalışmak isteyenler için bir oyuncak niteliğindedir. Önceleri basit LED yakma, karaşimşek tarzı projeleri yaptım. Daha sonra en basit kablosuz haberleşmeyi nasıl sağlarım dedim ve kızılötesi alıcı ile LED yakma projesi yaptım. Arduino ile neler yapılabilir sorusunun cevabı hiç kuşkusuz hayal gücü ile sınırlı. Örnek olsun diye bir video yüklüyorum.

















Bundan sonra blogumu aktif olarak yazmaya çalışacağım. blog açmamın sebebini tam olarak anlatan yazı : http://arduinoturkiye.com/blog-blog-blog-iste-butun-mesele/. Bende yaptığım çalışmaları buraya aktarmaya çalışıcam. birilerine yardımcı olabilirsem ne mutlu...

1 yorum: (+add yours?)

metesofuoglu dedi ki...

hayırlı olsun

Yorum Gönder