Neler Yapıyorum

     Blogumu aktif kullanacağımı söylememe rağmen pek bir yayın yapmamam ironik bi durum :D Lakin bu aralar stajdan,ramazandan ya da senenin yoğun geçmesinden biraz yoğun, biraz yorgunum.
Stajımı ProMIS Proses Kontrol ve Yönetim Bilişim Sistemleri Ltd. Şti'nde yapıyorum.(http://www.promis.com.tr/hakkimizda.html) OSTİM de bir atölyede çalışıyorum. Genel anlamda pano üretimi yapıyoruz. (RTU-AG panoları gibi) Elektronik istediğim için elektriği görmeden karar vermek istemedim. Aklımda hala elektronik olsa da elektrikte gerçekten büyük bir alan. Elektrik seçecek arkadaşlara tavsiye; elektriğin hangi alanında çalışırsanız çalışın ürün seçimi çok önemli. Geniş bir ürün yelpazesini bilmek çok avantaj sağlamakta. Stajın yatarak ya da sürekli staj yerinde fotoğraf çektirmek istemiyordum( bi de tornavidayla çek aaa bu yıldız tornavida onunla da çek gibi). Ama pano işi yüzde 60 işçilik gerektiren bi durum. Bu da haliyle beni yoruyor.

    Stajdan arta kalan zamanımda ise,bu da hafta içi 19.00 dan sonra ve hafta sonları oluyor, JAVA üzerinde çalışıyorum. Belli bi aşamaya geldiğimi düşündüğüm için bu aralar Android'de çalışıyorum. Aklımdaki projeleri yaz sonuna kadar yapabilirsem gelecek seneki robot yarışmalarına Android kontrol edilebilen bir robotla gözüm kapalı girebilirim. An itibariyle bluetooth ile Arduino ve telefonum arasında haberleşme sağlayıp bir şeyler yapabiliyorum. Amacım kendi Android programımı yazıp kafamdakileri tam uygulamak.


  Bu aralar beni çok sevindir bir haberi ise BeagleBone Black sahibi olmam.  Çok merak ettiğim bir üründü. Kullanmak çok eğlenceli olacak diye düşünüyorum. Karmaşık sistemleri bu ufak bilgisayar sayesinde daha kolay programlarım diye düşünüyorum.
    İlgilenenlerin aklına neden Raspberry Pi yada PCduino değilde BeagleBone Black aldın diye soracaklarını düşünüyorum. Robotik alanda BeagleBone Black'in daha avantajlı olduğunu düşünüyorum donanımsal özelliklerinden dolayı.
    Umarım ki çalışmalarım tahmin ettiğim gibi ilerler. Blogumu aktif olarak kullanmak istesem de yukarıda bahsettiğim sebeplerden zor zaman buluyorum. Hepinize hayırlı ramazanlar.

0 yorum: (+add yours?)

Yorum Gönder